Tieto stránky využívajú cookies. Ich ďalším používaním súhlasíte s využívaním cookies.  Prečítajte si informácie o tom, ako sú cookies používané a ako ich používanie môžete odmietnuť nastavením svojho internetového prehliadača.

Tatra banka

23.7.2019 03:14

ALM/Treasury špecialista

Náplň práce

ALM/Treasury je strategické analyticko-investičné oddelenie, ktoré je zodpovedné za riadenie bankovej bilancie. Medzi aktivity využívané na riadenie úrokového, likviditného a menového rizika bankovej bilancie patria hlavne:

· Investovania do dlhopisových portfólií
· Vydávanie hypotekárnych záložných listov
· Fund transfer pricing (FTP)
· Hedge accounting
· Strategická optimalizácia bilancie

Úlohou ALM špecialistu je spolupodieľať sa na riadení bankovej bilancie so špeciálnym zameraním na:

1. Riadenie likviditného rizika
· Definovanie Treasury stratégie v oblasti riadenia rizika likvidity a jej následná realizácia
· Dodržiavanie regulatórnych limitov (LCR, NSFR) a interných limitov
· Simulovanie vývoja likviditnej pozície banky
· Pravidelné a ad hoc analýzy bilancie a návrhy jej optimalizácie
· Pravidelný reporting slúžiaci pre strategické rozhodovanie ALCO výboru
· Participácia na vydávaní hypotekárnych záložných listov a iných cenných papierov
· Spolupráca s materskou spoločnosťou (RBI) a oddeleniami v rámci Tatra banky (Market risk)

2. Fund transfer pricing (FTP)
· Spolupráca na tvorbe metodiky
· Implementácia zmien
· Naceňovanie úverov a depozít s neštandardným cash flow
· Komunikácia s materskou spoločnosťou (RBI) a oddeleniami v rámci Tatra banky (Controlling, business útvary)

Výhodou tejto pozície je flexibilita - možnosť rotácie v rámci oddelenia. T.j. ALM/Treasury špecialista si môže v čase prejsť celou škálou zaujímavých úloh a oblastí a získať tak prehľad o fungovaní banky a finančných trhov. Ďalšou výhodou je interaktivita tejto pozície – vyžaduje si komunikáciu s business útvarmi, tradingom, riskom, controllingom, IT, právnym oddelením, materskou spoločnosťou a v neposlednom rade s top managementom banky (prostredníctvom ALCO výboru).

Iné výhody

· Príležitosť byť súčasťou silnej a úspešnej banky
· Možnosť stáť pri zrode bankových inovácií
· Kvalitný odborný a osobnostný rozvoj
· Možnost rotácií v rámcí RB Group
· Práca so skúsenými lídrami
· Zvýhodnenia na produktoch Tatra banky – balík služieb Tatra personal, úvery,zmenárenské služby
· Motivačné nadštandartné ohodnotenie
· Možnosť stať sa akcionárom banky
· Príspevok na zdravotnú starostlivosť
· Príspevok na DDS
· Extra dovolenka za každý odpracovaný rok
· Flexibilný pracovný čas

Vzdelanie

  • vysokoškolské vzdelanie

Vhodné pre absolventa

Nie

Miesto výkonu práce

  • Bratislava

Ponúkaný plat

V tomto prípade neponúkame jednotnú nástupnú mzdu. Je závislá od skúseností kandidáta, a je predmetom partnerskej dohody počas výberového konania. Minimálna nástupná mzda začína na 1700 € brutto pri plnom úväzku.

Druh pracovného pomeru

plný úväzok

Doplňujúce požiadavky

Hľadáme člena teamu, ktorý:
· Má rád výzvy a je na seba náročný
· Je proaktívny, sám rád prináša a otvára dôležité témy (nečaká, kým mu úlohu zadá jeho šéf)
· Je cieľavedomý a rád pracuje na zmysluplných a strategických projektoch s dopadom na celú banku
· Neobáva sa komunikácie s TOP managementom a inými útvarmi v rámci banky a RBI skupiny
· Rád pracuje v prostredí, kde nerozhoduje čas strávený v kancelárií, ale výsledky jeho práce
· Je teamový hráč so zmyslom pre humor
· Vie sa zorientovať v komplexných a komplikovaných úlohách
· Má analytické myslenie

Znalosti:
· Vzdelanie – ekonómia a/alebo matematika a/alebo štatistika (VŠ)
· AJ – aktívne
· Excel – pokročilý
· Užívateľská znalosť SQL (Oracle), Access, VBA
· Štatistika (časové rady, regresie, schopnosť pracovať so štatistickými aplikáciami - napríklad. R) výhodou
· Prax 3 roky (skúsenosti v bankovníctve výhodou, ideálne ALM/Treasury, Market risk, Controlling)
Prehľad v oblasti finančných trhov a produktov